Главная страница
Бюллетень
Викторина
Глава
Диплом
Доклад

С опорой на вопросы


Скачать 25.07 Kb.
НазваниеС опорой на вопросы
Дата25.02.2016
Размер25.07 Kb.
ТипДокументы

Sightseeing Tours

London and Saint-Petersburg

Цели:

развитие речевого умения (монологическое высказывание);

совершенствование грамматических навыков чтения и говорения (прошедшее неопределенное время, определенный артикль)

Задачи:

учить высказываться по теме с опорой на вопросы;

учить понимать речь учителя и учащихся;

тренировать в использовании прошедшего неопределенного времени и определенного артикля перед собственными именами существительными

Ход урока:

I Организационный момент.

-Good Morning, boys and girls! Glad to see you!

(Good Morning, teacher! Glad to see you too!)

Today we are going to talk about two great cities. First we’ll listen to your stories about London and then we’ll make up the story about our city. Let’s start our trip.

II. Речевая разминка

-How many people live in London?

-What river does London stay on?

-Is Whitehall a hall?

-Where does the Queen live?

-What is Union Jack?

-Where is the National Gallery situated?

-Which is the oldest part of London?

-What square is in the centre of London?

-What colour are London’s double decker buses?

III. Проверка домашнего задания.

Ученики рассказывают о достопримечательностях столицы Великобритании. Монологические высказывания сопровождаются показом слайдов. По содержанию учитель задает вопросы остальным учащимся.

IV Практика использования определенного артикля.

Цель: совершенствование грамматических навыков

Задача: тренировать в употреблении определенного артикля.

Put the article the where necessary:

Учащиеся сравнивают названия достопримечательностей Лондона и Санкт-Петербурга и делают вывод о случаях употребления определенного артикля

… Buckingham Palace

… Winter palace

… British Museum

… Russian Museum

… Trafalgar Square

… Palace Square

… Downing Street

… Nevsky Prospect

… Tower Bridge

… Palace Bridge

… St. Paul’s Cathedral

… St. Isaac’s Cathedral

… Thames

… Neva

V Практика использования прошедшего времени глагола.

Цель: развитие грамматических навыков чтения;

Задача: тренировать использование прошедшего времени правильных и неправильных глаголов.

To read the story you should open the brackets. When did the boy visit Britain? (-Last summer) What form of the verbs do you need? (-Past Simple) First find irregular verbs and remember the past forms. (pupils’ answers). При необходимости можно записать глаголы на доске.

Учащиеся читают рассказ о поездке в Лондон, меняя форму глагола на необходимую.

Last summer I (1 go) to Britain as a tourist. I (2 travel) by car and (3 stay) there for three days. I (4 have) a wonderful time. I (5 see) a lot of beautiful places. I (6 make) a tour of the British capital. I (7 buy) a lot of souvenirs and (8 take) some pictures of London. I (9 not visit) the museums but I (10 meet) my friends. I (11 speak) English a lot. Sometimes I (12 not can) (13 understand) people. My friends (14 help) and (15 teach) me. I (16 enjoy) my visit to Britain.

VI Составление рассказа с опорой на таблицу.

Цель: развитие речевого умения.

Задача: учить высказываться по теме.

I hope you are interested in travelling. I’d like you to work in pairs and make up a story about a trip to the center of Saint-Petersburg. You don’t need to use all the words.

Учащиеся готовят устное высказывание о путешествии по Санкт-Петербургу в парах. Затем высказываются по теме.

1. When did you go there?

Last summer, week, month, Sunday…

2. What was the weather like?

Rainy, sunny, windy, cold…

3. What places did you visit?

The Winter Palace. The Russian Museum. Palace square, Nevsky prospect…

4. Where were they situated?

In the north of the city, in the centre of…, in Nevsky prospect…

5. How did you get there?

By bus, by underground, by car…

6. What did you see?

Beautiful palaces, wonderful parks. Famous monuments…

7. What did you buy?

Souvenirs, postcards, maps, books…

8. What did you enjoy

Walking the streets, the weather, listening to the stories, travelling around the city

VII Подведение итогов урока:

What sights would you like to see in London?

What places did you see in our city?

I’d like you to prepare a story about your trip around Saint-Petersburg.

VIII. Домашнее задание:

написать рассказ о поездке по Петербургу. Таблица с вопросами раздается для выполнения домашнего задания.